Monday, April 20, 2009

Breathing deeply, walking backwards.

Hellohellohellohello.

Idag är det måndag och solen skiner so far. Ser ut att bli en väldigt lovande dag, in my opinion. ;)

I fredags åkte vi iväg på utflykt, Pamla och Valldemossa stod på schemat. Bussen avgick från hotellet strax efter halv 9 och runt 10 var vi framme i Palma. Vår guide för dagen var norska, May, och det var väl inte riktigt samma tiptopnorska som med de uppe på berget men de flesta förstod nog ändå ;) Vi började med en utsikt över hamnen och hela staden innan vi åkte ner till hamnen där bussen parkerade för dagen. Katedralen i Palma var nästa stop på schemat, innan vi fick några timmars fritid på stan.

När klockan närmade sig 14 var de flesta på plats vid bussen igen, nästan alla med en större eller mindre påse från NewYorker, en butik med kläder som var väldigt populär bland DBG-eleverna.

Bussen åkte vidare mot Valldemossa, en av Mallorcas små fina bergsbyar på västsidan. Även där fick vi lite fritid för en glass/toalettbsök/whatever innan bussen åkte upp mot de vackra bergsvägarna med världens utsikt över bukten. Bort mot Deiá och även Sóller innan vi tog tunnlen ner till Palma igen för att åka motorvägen hem till Alcudia.

Fredag avslutades med en liten utekväll där vi firade att Niclas fyllde 19 år :)

Lördagen vaknade med solen och majoriteten pressade, antingen vid poolen eller nere på stranden. Vissa bara låg, andra gick runt. Vid 14-tiden drog åskmolnen ihop sig över Can Picafort och det blixtrade på avstånd. När det såg ut att röra sig mot Alcudia packade de flesta ihop och gav sig upp på rummen. Dock kom inget åskväder hela vägen hit, men med solen bakom molnen kan man inte direkt sola ;) Istället spenderade vi resterande tiden av dagen med att spela kort och flumma en del innan vi skulle ut och äta på restaurang senare på kvällen.

Ytterligare en utekväll blev det för vissa, medans andra gick hem lite tidigare och bara snackade. Kom in på studenten och för oss Halmstadelever är det bara 52 dagar kvar. Kors i taket och halleluja, man får nästan en tår i ögat ;)

Även söndagen vaknade med solen och det var väl tänkt att sola bort hela söndagen med, men det sket sig totalt för en del av oss. Jennie hade blivt stämplad av random brud med pumps och vi åkte till sjukhus, eller en vårdcentral om man hellre vill säga så. Snubben i receptionen var sämst på engelska och att försöka prata med doktorerna var ungefär som att köra huvudet i en vägg. Vi försökte att kommunicera via charader men dom skrattade ganska rejält åt våra försök och till slut fick snubben i receptionen agera tolk, trots den otroligt kassa engelskan.

Dom kollade så att inget var brutet, lindade foten och med order om tre tabletter om dagen fick vi ta en taxi hem till hotellet, utan kryckor. In i receptionen, låna ojämna kryckor och försöka få tag på ett rum på nedervåningen, vilket också var som att köra huvudet i en vägg, men de hittade ett rum på våningen under. Kalasfint och det var dags för flytt. Slängde ner allting i väskorna och kämpade som djur medans andra låg och stekte.

Söndagen slutade med att även vi fick lite sol, innan det var dags att dra sig upp på nya rummet för att komma i ordning, laga mat, stjäla diskmedel samt bjuda Louie och Fralleboulle på mat för kvällen.

Idag är det som sagt måndag, solen skiner och dagen har bara börjat. Vi jobbar med projektet nu och om en timme är det dags för Siesta vilket för många även betyder EROSKI - vårt nya favoritplace som utan tvekan ska startas upp hemma i Sverige sen när vi kommer hem. Efter Siestan är det dags för psykologi med Gerd innan det blir kväll och solnedgång nere på Mallis.

Vi vet att ni saknar oss :)